Kjøpsbetingelser

Vilkår og betingelser

Vilkårene gjelder fra 11.10.2018 for SMAK i Sirdal AS, organisasjonsnummer 920 643 329. Juridisk adresse: Hotellveien 3, 4443 Tjørholm.

Standardvilkårene gjelder for alle produkter og tjenester tilbudt av Smak i Sirdal AS, enten ved bruk av våre tjenester eller når du besøker vår nettside

Når du bestiller en vare og/eller tjeneste gjennom SMAK i Sirdal AS sin nettside, bekrefter du som kunde at du har lest, forstått og samtykket til følgende vilkår.

VIRKEOMRÅDE OG AVTALEPARTNER

  1. SMAK i Sirdal består av en kafé, butikk og en matleveringstjeneste. Matleveringstjenesten er uten bindingstid, og du kan selv velge når du vil ha levering eller når du ønsker å avslutte kundeforholdet. Bestilling av matleveranse foregår i all hovedsak gjennom nettbutikk.

SMAK i Sirdal AS sin målsetning er å levere deg smakfull mat av topp kvalitet med fokus på lokale råvarer og produkter. Et sentralt poeng med tjenesten er at vi fokuserer på å bruke lokale produkter og produsenter i tillegg til det som måtte være tilgjengelig på bestillingstidspunkt og avhengig av hvor mange personer som bestiller hvert produkt. Produktet du får er individualisert. Det betyr at ikke alle våre kunder får samme matvarer og samme informasjon. I stedet blir informasjonen og maten i størst mulig grad tilpasset deg personlig, din individuelle smak og det du liker best, slik at du skal ha størst mulig glede av tjenesten.

2. For å bruke Tjenesten må du bli kunde ved å legge inn en bestilling gjennom våre nettsider. Kundeforholdet styres via nettsiden.

3. For bestilling av våre tjenester må du være 18 år eller eldre, myndig og ha juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part. Vi ber derfor om din fødselsdato ved opprettelse av kundeforholdet.

4. Du er selv ansvarlig for å foreta ønskede endringer i dine leveringer. Alle bestillinger må gjøres innen Onsdag kl 12.00 for å gjelde levering påfølgende fredag. Har du valgt en abonnementstjeneste eller bestilt lengre tid i forveien, så må denne avbestilles/endres innen kl. 12.00 onsdagen før, samme uke som levering.

Avbestilling av en tjeneste etter kl 12.00 onsdag med levering fredag samme uke vil belastes med full pris.

5. Dersom du pauser dine leveranser, vil ditt kundeforhold til oss bestå. Du vil beholde din brukerkonto med kontodetaljer og tidligere ordrehistorikk og kan når som helst starte dine leveranser igjen. Du vil ved pause av leveranser, kunne motta tilbud og kampanjer fra SMAK i Sirdal AS. Se nærmere punkt 8.

6. Dersom du ønsker å pause dine leveranser eller slette ditt kundeforhold kan du kontakte kundeservice via e-post til post@smakisirdal.no. For å kunne behandle din henvendelse på en trygg måte, vil vi ikke kunne slette ditt kundeforhold via telefon. Ved sletting av kundeforholdet vil du miste tilgang til dine kontodetaljer og  tidligere ordrehistorikk.

KUNDENS OPPLYSNINGSPLIKT OG MARKEDSFØRING

7. Når du registrerer kundeforholdet, samt når du bruker tjenesten samler vi inn og behandler enkelte opplysninger om deg for å administrere kundeforholdet, sørge for levering av avtalte tjenester, informasjon om varer, tjenester og andre ytelser, samt fakturering fra SMAK i Sirdal AS. Blant annet leverer vi ut nødvendig informasjonen til (a) Den som gjør leveransen din, slik som sjåfører, budbilfirma etc. (b) Et nærstående firma som hjelper oss å kommunisere med kundene våre rundt våre produkter eller tjenester. (c) Betalingsinformasjonen din, som lagres hos tredjepart, PayEx eller Avida Finans, avhengig av ditt betalingsalternativ.

Du er selv ansvarlig for at dine personalia er korrekte i ditt kundeforhold. SMAK i Sirdal AS er ikke ansvarlig for forhold som skyldes feil informasjon oppgitt ved registrering, eller manglende oppdatering av personalia.

Du kan lese mer om hvilke opplysninger vi samler inn og hvordan vi behandler dem i vår personvernerklæring.

8. Kunden er selv ansvarlig for å opplyse om eventuelle allergier eller matintoleranser, og alvorlighetsgraden av disse. Er allergien eller matintoleransen av såpass alvorlig art, så forbeholder SMAK i Sirdal AS seg retten til å kansellere bestillingen. Kunden vil da få beskjed så raskt som mulig.

9. SMAK i Sirdal AS kan sende informasjon via elektronisk kommunikasjon eller kontakt pr. telefon for å kunne levere mat til deg, og med informasjon om våre produkter, tilbud og lignende dersom du har et kundeforhold, jf. Markedsføringsloven §15. Dersom du ikke ønsker å motta markedsføringshenvendelser, kan du til enhver tid reservere deg å kontakte kundeservice på telefon 476 67 128, eller e-post til post@smakisirdal.no.

Uavhengig av eventuell markedsføringsreservasjon, vil du motta ordrebekreftelse på e-post og leveringsinformasjon på SMS.

10. For å sikre at du får relevant informasjon og den beste servicen når du besøker vår nettside, vil informasjon og data kunne bli samlet inn ved bruk av cookies, også kalt informasjonskapsler. Informasjonskapslene inneholder ikke direkte identifiserbare data om deg, men informasjon som sier noe om nettleseren du benytter og din aktivitet knyttet til SMAK i Sirdal AS sine nettsider. Dette hjelper oss til å kunne gi deg tilpasset innhold og funksjonalitet, samt en bedre opplevelse når du bruker våre nettjenester.

LEVERANSEN

11. Det er viktig at adresse- og leveranseopplysningene dine er korrekte.

Har du valgt levering på døren, så vil vi ringe på ved levering.

Har du valgt at vi låser inn leveringen, er det viktig at informasjon om kode og nøkkel er korrekte. Vi vil alltid prøve å ringe deg på nummeret du har oppgitt skulle det oppstå problemer ved levering. Dersom vi ikke får kontakt med deg vil vi ta en vurdering på om det finnes ett egnet sted å sette fra oss leveringen tatt i betrakting vær og matsikkerhet, eller om vi må ta den i retur.

Settes leveransen utenfor vil det være på kundens ansvar.

I de tilfeller der leveransen tas i retur er det kunden sitt ansvar og eventuelt hente leveringen på nytt sted, og kunden vil uansett bli belastet for fullt beløp.

Har du valgt å hente matleveransen enten i butikken eller på «sentralt plassert hentested» så er det ditt ansvar å hente innenfor satt tidspunkt. Tidspunkt for henting i butikken finner du under «åpningstider» på nettsiden www.smakisirdal.no. Henting på «sentralt plassert hentested» vil være mellom kl. 17.00 -20.00, om ikke annet er opplyst.

Er du forhindret fra å være tilstede til avtalt tid enten ved hjemlevering eller henting på hentested så er det ditt ansvar at Smak i Sirdal AS får beskjed så tidlig som mulig. På den måten kan vi finne alternative levering/hente løsninger, om mulig.

Uavhentet matleveranse vil bli belastet fullt beløp, om det ikke finnes særskilt grunnlag for hendelsen.

Uforutsette hendelser som ansees å være utenfor kundes kontroll må opplyses om så tidlig det lar seg gjøre før eller etter at en leveranse ikke har blitt hentet / kunne blitt levert.

12. I tilfelle uforutsette hendelser, trafikkulykker eller ekstreme værforhold, kan matleveringen bli levert utenfor tidsfristen. Ved uforutsette hendelser, som medfører at den bestilte varen ikke kan leveres under leveransedagen, vil vi forsøke, men kan ikke garantere for etter leveranse.

SMAK i Sirdal AS forbeholder seg retten til i unntakstilfeller å avbestille eller innstille leveranser om nødvendig, på grunn av for eksempel ekstreme værforhold, et bristende kundeforhold i et spesifikt leveranseområde, force majeure-liknende hendelser (krig, politiske uroligheter, streik, lockout, blokkering eller annet avtalehinder utenfor SMAK i Sirdal AS rimelige kontroll). I slike unntakstilfeller blir du som kunde informert så fort som mulig.

 

ANGRERETT OG KVALITET

13. Ettersom leveransene inneholder mat som forringes eller som går ut på dato, kan man ikke avbestille etter onsdag kl.12 00 for levering påfølgende fredag. Du har følgelig ikke angrerett på varer som ikke er avbestilt innen denne fristen, jf. angrerettloven § 22. Før denne fristen kan varene fritt avbestilles dersom du ombestemmer deg, se punkt 4.

14. Du står selv ansvarlig for å kontrollere innholdet i våre matkasser i forkant av bestillingsdag. SMAK i Sirdal leverer ikke mat med innhold spesialtilpasset til den enkelte kunden som for eksempel matkasser uten svin eller med allergivennlige alternativer. Du har selv ansvaret for å lese innholdsfortegnelsen og kjenne de ingrediensene som er viktig for dine særskilte behov.

15. SMAK i Sirdal AS stiller strenge krav til kvalitet, men da det leveres ferskvarer kan feil likevel forekomme. Skulle en leveranse ikke være i henhold til forventning kan du gi oss en tilbakemelding gjennom nettsiden, per e-post eller telefon. Klager kan omfatte eventuell urettmessig behandling, salgsrelaterte problemer, manglende eller ødelagt matvarer eller annet som eventuelt ikke måtte være tilfredsstillende. Klager tilknyttet eventuelle mangler/feil må sendes til SMAK i Sirdal AS i løpet av leveringsuken, senest mandagen påfølgende uke.

Henvendelser gjøres per telefon: 476 67 128 eller per email til post@smakisirdal.no.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er reklamasjonsrett på de enkelte råvarer, men SMAK i Sirdal vil i det enkelte tilfellet vurdere prisreduksjon på neste leveranse dersom råvarer mangler og/eller er ødelagte. Dersom en klage tas til følge av SMAK i Sirdal, vil et eventuelt prisavslag bli lagt inn som et tilgodebeløp og trekkes fra neste bestilling. Vi tilbakefører normalt ikke penger. For øvrig vises det til forbrukerkjøpsloven.

BETALING OG KREDITTVURDERING

16. Som betalingsalternativ kan du velge mellom kontantbetaling i butikken/Kaféen vår eller ved kortbetaling på nettsiden. Kassen bestilles og forhåndsbetales på www.smakisirdal.no. Faktura kan sendes ut i gitte tilfeller, da ved avtale på forhånd.

●      Dersom du registrerer deg som kortkunde, vil kredittkortopplysninger SSL-krypteres og behandles utelukkende av tredjeparter i henhold til Datatilsynets retningslinjer. Det er kun PayEx som har tilgang til kortinformasjonen din.

Betalingstransaksjonen utføres automatisk dersom du velger å registrere kortet ditt hos oss. Kortet ditt vil bli belastet når du foretar bestilling.

Kunden er selv ansvarlig for at betalingsdetaljene er korrekte og oppdaterte, herunder hvis kortet er stjålet, utgått på dato eller lignende.

Ved kortbetaling påløper det ingen form for gebyr.

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

KUNDENS ANSVAR OG BRUKSBEGRENSNING

17. I de tilfeller der SMAK i Sirdal AS tilbyr nye kunder særskilt introduksjonspris, kan tilbudet kun benyttes én gang per husstand. Etter leveranse til introduksjonspris, løper kundeforholdet med leveranser til ordinær pris, dersom det er en abonnementstjeneste.

18. SMAK i Sirdal AS har rett til å si opp avtalen med deg og kan også innstille leveranser, dersom du ikke har betalt en eller flere matkasseleveranser, eller for øvrig har opptrådt i strid med våre standardvilkår. Dersom du benytter våre tjenester i strid med våre standardvilkår eller for øvrig i strid med lovgivningen, vil vi kunne heve vår avtale med deg, og kreve dekning for vårt økonomiske tap. Politianmeldelse vil bli vurdert i alvorlige eller gjentakende tilfeller.

19. SMAK i Sirdal AS tillater seg å foreta endringer tilknyttet vilkårene, produktene, menyene og/eller pris, for eksempel som følge av økt varekostnad. Ved prisendring eller vesentlige forandringer av Tjenestens innhold, vil berørte kunder opplyses per elektronisk kommunikasjon minst 14 dager før endringen trer i kraft. Dersom du har reservert deg mot elektronisk kommunikasjon, vil du ikke motta eventuelle informasjonsskriv fra oss og vi anbefaler deg derfor å sjekke våre nettsider jevnlig for eventuelle endringer.

Hvis du har spørsmål om SMAK i Sirdal AS, kan du kontakte oss på 

post@Smakisirdal.no eller på telefon 476 67 128.